nufnang

Friday, September 13, 2013

Raya Perak- Open house

Kira dah habis cerita raya Trganu ....kini tiba pula kita ziarah keluarga di perak....setiap malam di atur schedule untuk berziarah keluarga di perak...Seronoklah dpat ziarah kawan-kawan dan sedara mara...Aku adakan openhouse pada 24.8.2013 (sabtu malam) ajak kawan - kawan datang rumah.....sbb ramai sangat yg dok ckap nak datang rumah tapi tak de jemput...allah nak datang umah aku datang ajelah bila-bila masa..kalu rezeki time tu aku ada masak ape-ape boleh lah kita makan sama-sama..kalu tak de pun sangat Teh O lah jadi hidangan kita...kih... Kali ni jemputan aku guna sms aje...ramai jugak yg ckp tak dpat mesg sms aku....salah sorang yg terlibat BOS aku...yg hanya dok belakang umah aku...kih...kih...kih...sorry lah bos... Aku sebenarnya buat keputusan nak buat ni pun last minit..aku dah beli barang barulah aku send sms sbb laa ni MR hubby aku dah keje tiap hari kecuali ahad...jd tak de sape nak tulong menulong di antara satu sama lain...tp kenangkan kawan-kawan...go ...jalan.... Pada hari ini berlaku kejadian yg tak di ingin pada jiran depan umah aku...umahnya terbakar..hampir 80% kerosakan pada rumah dan mengalami kerugian yang sangat besar.....aku ni dok dlm rumah masak sambil pasang tv drama ADAMHAWA ingatkan siren Hawa nak bersalin rupanya siren bomba padam kebakaran umah jiran aku..... Proses memasak aku pun tergendala di sebabkan kejadian tu...lambatlah proses menyiapkan hidangan ...Mr Hubby balik semua dah selesai tunggu jemputan datang aje....aku jemput dtg umah kul 8.00 malam...Tepat kul 8 mak mertua aku sampai sekeluarga.. Menu untuk hari tu aku masak SOUP, ada bee hoon, keuwteow, mee kuning, dan porridge...rupanya ramai yg suka porride...yg ni habis dulu.....Alhamdulilah jiran-jiran dan kawan sudi datang....masing-masing yg dtg dok tanya nasi dagang...tunggulah elisha umur 3thn aku balik belajor buat nasi dagang....Umur panjang ada rezeki aku openhouse dgn nasi dagang pulak....kul 12 malam kami tutup pintu...dan Mr Hubby bahagian mengemas..aku dah said good night.... Maaf ya gambar tak de...lupa tak teringat langsung nak snap gambar......

No comments:

Post a Comment