nufnang

Monday, July 30, 2012

Pizza Mozarella LeLa ..LeLa

Hari sabtu lepas...mencuba buat pizza guna Breadmaker....kira Test runlah...Alhamdulilah menjadi dengan baik....ikut sebijik sebijik dlm buku panduan...sebenarnya semua telah dinyatakan dlm buku panduan tu...cuma aku confius jugak..sbb selepas di uli tu bunyi beb...tp ada lagi timernya...tapi tak sure time tu untuk ape...aku pulak lepas bunyi tu terus ambil bahagikan doh pastu biarkan iya naik sendiri .....kot lah kan ada sape-sape ada bread maker cosway ni..boleh kongsi-kongsi dgn i ni...maklumlah berguru dengan buku....


Proses buat sos....masak sampai pekat.....


Ketua chef bahagian sos...sangat suka membantu dlm kerja masak memasak....alhamdulilah rezeki aku ...


Ketua chef mencanai doh....rajin sungguh ..abih satu badan di uli tepung



Aku buat sos udang, ayam dan sosej...



Nampak tu....di uli oleh MR bread maker....letak mozarella vanyak-vanyak......


Yang cinonet tu untuk elisha....


Apa macam menyelerakan tak??????????


Sudi-sudilah mencuba....


Sos ayam..sebelah tu pecal yang di beri oleh Mak Nab....aku tak makan pun tak berani nak makan sebab ada sengkuang , kacang panjang dan kangkung semua tu ubat bagi aku...muahaaah

No comments:

Post a Comment